Czym powinny się cechować stoiska handlowe w galerii handlowej?

Prowadzimy sprzedaż własnych produktów i idzie nam to dobrze. Rozwijamy się, stale poszerzamy bazę naszych klientów i po prostu zwiększamy zasięg własnej firmy. Wszystko idzie jak z płatka i chcemy rozwinąć nasze skrzydła jeszcze bardziej, ale nie wiemy za bardzo, jak. Odpowiedzią mogą być odpowiednio przygotowane stoiska reklamowe, a wcześniej – zaklepanie sobie miejsca w popularnej galerii handlowej, by móc za ich pośrednictwem sprzedawać nasz produkt bardziej i mniej spontanicznym zakupoholikiem. Ale czym powinno się cechować idealne tego typu stoisko?


Kiedy kupić stoisko?

Stoiska reklamowe mają to do siebie, że niemal zawsze robione są pod wymiar. Z czego to wynika? Otóż jeżeli ktoś, kto chce sprzedawać coś na wyspie w galerii decyduje się na to, dostaje od samej galerii wytyczne dotyczące zarówno tego, ile ma miejsca (to w większości zależy od płaconego czynszu), ale przede wszystkim to, jak dane stoisko powinno wyglądać. Choć wiele centrów handlowych raczej nie robi problemów i godzi się na najbardziej standardowe (białe) wyspy, niektóre – zazwyczaj te bardziej “prestiżowe” – życzą sobie utrzymania pewnej stylistyki, na przykład drewnianych wstawek.
Z tego wszystkiego wynika, że zanim zainwestujemy w same w sobie stoiska reklamowe, powinniśmy przeprowadzić rozmowy z galerią i podpisać umowę. Dopiero wtedy ma sens inwestowanie we własną wyspę i dopasowanie jej do potrzeb danego centrum. Oczywiście jeżeli kupimy stoisko i będziemy chcieli przenieść się w inne miejsce, wszystko będzie zależeć od naszego dogadania się z włodarzami tego miejsca – często z przenosinami nie wiąże się konieczność radykalnych zmian.

Polecamy również:


Cechy doskonałego stoiska

Inwestując we własne stoisko reklamowe nie możemy podejść do jego zaprojektowania w sposób nonszalancki. Warto, żebyśmy wcześniej przeszli się do galerii z myślą, by zobaczyć, które stoisko najbardziej rzuca się nam w oczy – to właśnie styl tego stoiska będziemy chcieli powtórzyć. Dobre stoisko reklamowe powinno zatem:

mieć regularny kształt – ludzie nie lubią udziwnień; najlepiej więc postawić na coś jak najbardziej klasycznego, ale w swojej klasyce po prostu bardzo ładnego i schludnego;
rzucać się w oczy – stoisko, które przykuwa wzrok sprzedaje więcej produktów – tego faktu nie trzeba chyba tłumaczyć, gdyż jest oczywisty; dlatego też warto zobaczyć, czy dana galeria daje nam możliwość eksperymentowania kolorami, a następnie to wykorzystać; zadbajmy też o odpowiednie oświetlenie, które też jest w stanie zdziałać cuda – nie tylko przykuwają oko odwiedzających, ale też eksponując zalety produktów oferowanych przez nas;
być bezpieczne – znajdujące się na środku galerii handlowej stoisko handlowe jest niestety narażone na to, że ktoś na nie wpadnie, albo też jakieś dziecko za mocno w nie uderzy; nie może mu się wtedy nic stać, dlatego koniecznością są specjalne szyby pancerne (które nie roztrzaskują się) i odpowiednie ich ulokowanie w samym szkielecie stoiska;
doskonale eksponować to, co jest na nim sprzedawane – tutaj wszystko zależy od specyfiki sprzedawanych przez nas produktów – pamiętajmy, że chcemy zachęcić do zakupów; dlatego też należy zadbać o odpowiednie ich zaprezentowanie i podsycenie całości, jak już zostało powiedziane wcześniej, odpowiednim oświetleniem; dobrze sprawdzają się lekko pochylone półeczki;
maskować obecność sprzedawcy – sprzedawca powinien być widoczny dopiero wtedy, gdy klient będzie go potrzebował; to potwierdzone, że klienci chętniej oglądają dany produkt, jeżeli sprzedawca na nich nie patrzy – stoisko niech daje taką możliwość, umiejscawiając główną ladę w nieco ustronnym (jeśli można tak powiedzieć) miejscu;
być praktyczna – półki w gablotach nie mogą być za długie, gdyż problemem dla sprzedawcy mogłoby być sięganie produktów z nich; stoisko musi zawierać odpowiednie i bezpieczne miejsce na przechowywanie gotówki oraz tak zwanych “materiałów operacyjnych”, czyli rolek do kasy, paragonów ręcznych czy cenek; stoisko powinno zawierać też otwór na przewody (na przykład do monitora) i łatwy dostęp do okablowania przy jednoczesnym maskowaniu go (z perspektywy klienta);
mieć miejsce na dodatkowy asortyment – jak doskonale wiadomo, sprzedawcy na wyspach handlowych nie dysponują ogromnym magazynem i zapleczem, z którego mogą uzupełniać ewentualne braki w towarze (miejmy nadzieję, że takie będą się pojawiać). Warto więc zadbać o ukryte w ich wnętrzu szuflady czy szafki, w których można będzie składować zapasy. 


Podsumowanie

Rozważając to, czy stoiska handlowe naszej firmy w galerii handlowej mają jakikolwiek sens musimy zwrócić uwagę na to, czy nasz produkt można kupować spontanicznie – właśnie na spontaniczności (po części) bazują tego typu miejsca. Samo przygotowanie stoiska powinniśmy z kolei odłożyć w czasie, przynajmniej do momentu, kiedy będziemy mieli podpisaną umowę z daną galerią. Dopiero wtedy poznamy bowiem jej wymagania dotyczące wyglądu wyspy handlowej, w tym takich prostych rzeczy, jak jej wymiary, stylistyka (nie zawsze, ale często) oraz to, gdzie będzie stała (może to mieć znaczenie w umiejscowieniu lady ze sprzedawcą oraz poszczególnych ekspozycji).