Posted On

Czym powinny się cechować stoiska handlowe w galerii handlowej?

0 comments
Dobre informacje >> Sklepy , Usługi >> Czym powinny się cechować stoiska handlowe w galerii handlowej?

Prowadzimy sprzedaż własnych produktów i idzie nam to dobrze. Rozwijamy się, stale poszerzamy bazę naszych klientów i po prostu zwiększamy zasięg własnej firmy. Wszystko idzie jak z płatka i chcemy rozwinąć nasze skrzydła jeszcze bardziej, ale nie wiemy za bardzo, jak. Odpowiedzią mogą być odpowiednio przygotowane stoiska reklamowe, a wcześniej – zaklepanie sobie miejsca w popularnej galerii handlowej, by móc za ich pośrednictwem sprzedawać nasz produkt bardziej i mniej spontanicznym zakupoholikiem. Ale czym powinno się cechować idealne tego typu stoisko?


Kiedy kupić stoisko?

Stoiska reklamowe mają to do siebie, że niemal zawsze robione są pod wymiar. Z czego to wynika? Otóż jeżeli ktoś, kto chce sprzedawać coś na wyspie w galerii decyduje się na to, dostaje od samej galerii wytyczne dotyczące zarówno tego, ile ma miejsca (to w większości zależy od płaconego czynszu), ale przede wszystkim to, jak dane stoisko powinno wyglądać. Choć wiele centrów handlowych raczej nie robi problemów i godzi się na najbardziej standardowe (białe) wyspy, niektóre – zazwyczaj te bardziej „prestiżowe” – życzą sobie utrzymania pewnej stylistyki, na przykład drewnianych wstawek.
Z tego wszystkiego wynika, że zanim zainwestujemy w same w sobie stoiska reklamowe, powinniśmy przeprowadzić rozmowy z galerią i podpisać umowę. Dopiero wtedy ma sens inwestowanie we własną wyspę i dopasowanie jej do potrzeb danego centrum. Oczywiście jeżeli kupimy stoisko i będziemy chcieli przenieść się w inne miejsce, wszystko będzie zależeć od naszego dogadania się z włodarzami tego miejsca – często z przenosinami nie wiąże się konieczność radykalnych zmian.

Polecamy również:


Cechy doskonałego stoiska

Inwestując we własne stoisko reklamowe nie możemy podejść do jego zaprojektowania w sposób nonszalancki. Warto, żebyśmy wcześniej przeszli się do galerii z myślą, by zobaczyć, które stoisko najbardziej rzuca się nam w oczy – to właśnie styl tego stoiska będziemy chcieli powtórzyć. Dobre stoisko reklamowe powinno zatem:

mieć regularny kształt – ludzie nie lubią udziwnień; najlepiej więc postawić na coś jak najbardziej klasycznego, ale w swojej klasyce po prostu bardzo ładnego i schludnego;
rzucać się w oczy – stoisko, które przykuwa wzrok sprzedaje więcej produktów – tego faktu nie trzeba chyba tłumaczyć, gdyż jest oczywisty; dlatego też warto zobaczyć, czy dana galeria daje nam możliwość eksperymentowania kolorami, a następnie to wykorzystać; zadbajmy też o odpowiednie oświetlenie, które też jest w stanie zdziałać cuda – nie tylko przykuwają oko odwiedzających, ale też eksponując zalety produktów oferowanych przez nas;
być bezpieczne – znajdujące się na środku galerii handlowej stoisko handlowe jest niestety narażone na to, że ktoś na nie wpadnie, albo też jakieś dziecko za mocno w nie uderzy; nie może mu się wtedy nic stać, dlatego koniecznością są specjalne szyby pancerne (które nie roztrzaskują się) i odpowiednie ich ulokowanie w samym szkielecie stoiska;
doskonale eksponować to, co jest na nim sprzedawane – tutaj wszystko zależy od specyfiki sprzedawanych przez nas produktów – pamiętajmy, że chcemy zachęcić do zakupów; dlatego też należy zadbać o odpowiednie ich zaprezentowanie i podsycenie całości, jak już zostało powiedziane wcześniej, odpowiednim oświetleniem; dobrze sprawdzają się lekko pochylone półeczki;
maskować obecność sprzedawcy – sprzedawca powinien być widoczny dopiero wtedy, gdy klient będzie go potrzebował; to potwierdzone, że klienci chętniej oglądają dany produkt, jeżeli sprzedawca na nich nie patrzy – stoisko niech daje taką możliwość, umiejscawiając główną ladę w nieco ustronnym (jeśli można tak powiedzieć) miejscu;
być praktyczna – półki w gablotach nie mogą być za długie, gdyż problemem dla sprzedawcy mogłoby być sięganie produktów z nich; stoisko musi zawierać odpowiednie i bezpieczne miejsce na przechowywanie gotówki oraz tak zwanych „materiałów operacyjnych”, czyli rolek do kasy, paragonów ręcznych czy cenek; stoisko powinno zawierać też otwór na przewody (na przykład do monitora) i łatwy dostęp do okablowania przy jednoczesnym maskowaniu go (z perspektywy klienta);
mieć miejsce na dodatkowy asortyment – jak doskonale wiadomo, sprzedawcy na wyspach handlowych nie dysponują ogromnym magazynem i zapleczem, z którego mogą uzupełniać ewentualne braki w towarze (miejmy nadzieję, że takie będą się pojawiać). Warto więc zadbać o ukryte w ich wnętrzu szuflady czy szafki, w których można będzie składować zapasy. 


Podsumowanie

Rozważając to, czy stoiska handlowe naszej firmy w galerii handlowej mają jakikolwiek sens musimy zwrócić uwagę na to, czy nasz produkt można kupować spontanicznie – właśnie na spontaniczności (po części) bazują tego typu miejsca. Samo przygotowanie stoiska powinniśmy z kolei odłożyć w czasie, przynajmniej do momentu, kiedy będziemy mieli podpisaną umowę z daną galerią. Dopiero wtedy poznamy bowiem jej wymagania dotyczące wyglądu wyspy handlowej, w tym takich prostych rzeczy, jak jej wymiary, stylistyka (nie zawsze, ale często) oraz to, gdzie będzie stała (może to mieć znaczenie w umiejscowieniu lady ze sprzedawcą oraz poszczególnych ekspozycji).

Related Post

Sprzątanie mieszkania od czego zacząć?

Sprzątanie mieszkania to zadanie, które może wydawać się przytłaczające, zwłaszcza gdy nie wiemy, od czego…

Fotografia produktowa jaki softbox

Sfera wizualna przy sprzedaży i marketingu w sieci to bardzo ważny element, który może sprawić,…

Transport Norwegia

Transport w Norwegii jest złożonym systemem, który obejmuje różnorodne środki transportu, takie jak drogi, kolej,…