Jak ustawić meble w sklepie z odzieżą? A może to właśnie zaniedbanie tego czynnika powoduje, że nie osiągasz satysfakcjonujących wyników finansowych miesiąc po miesiącu? Okazuje się, że topowe firmy mocno zwracają na to swoją uwagę. Nie możesz być zatem gorszy! Jakie meble w sklepie z odzieżą warto posiadać? W jaki sposób je ustawić, by odnieść większy sukces? Co zaś ze sprzedawanym asortymentem? Czy jego rozmieszczenie także ma znaczenie? Odpowiedzi na te wszystkie pytania znajdziesz w poniższym poradniku.
Jakie meble w sklepie z odzieżą warto posiadać?
Od tego zagadnienia należy w ogóle rozpocząć analizowanie tematu. Ma to bowiem spore znaczenie w kontekście późniejszego ułożenia tych elementów wyposażenia itd. Badania dowodzą, że właściwe rozmieszczenie mebli, jak i asortymentu przyciąga Klientów. A brak zatroszczenia się o te aspekty jest oczywiście tutaj w pewien sposób niestety odpychający… Na jakie meble w sklepie z odzieżą się zdecydować? Przede wszystkim warto wybrać takie elementy wyposażenia, które są produkowane przez sprawdzone firmy. Należy zatem je selekcjonować. M.in. pod kątem doświadczenia oraz opinii itp. Spore znaczenie ma skala wyboru. Tak samo, jak oferowane warunki finansowe. Warto zdecydować się tylko i wyłącznie na takie meble w sklepie z odzieżą, które będą właściwie dopasowane do danego pomieszczenia. W tym celu należy zrobić stosowne pomiary. Na pewno takie meble w sklepie z odzieżą nie mogą być zbyt duże. Dobrze byłoby dopasować je mniej więcej do średniego wzrostu ludzi w naszym kraju. Generalnie w czasie zakupów Klienci nie powinni się specjalnie „gimnastykować”. Czyli nie może być tak, że np. niektóre rzeczy będą za wysoko albo przesadnie nisko. Gabaryty to jedno. Duże znaczenie ma także kolorystyka. Warto postawić na meble w sklepie z odzieżą, które będą w neutralnych barwach. Takie są bezpieczne i nie męczą wzroku itp. W związku z tym nie warto decydować się na kolory zbyt jaskrawe itd.
Polecamy szczególnie:
Odpowiednia ilość wolnej przestrzeni ma znaczenie
Zakupy to powinna być dla Klienta przyjemność. Jeśli dana osoba (zainteresowana konkretnymi rzeczami) poczuje się dobrze w konkretnej placówce, to są oczywiście o wiele większe szanse, że coś kupi, prawda? Dlatego warto dopasować meble w sklepie z odzieżą do gabarytów pomieszczeń. Klienci powinni mieć odpowiednio dużo miejsca na swobodne poruszanie się pomiędzy regałami. Jeśli o to nie zadbasz, a w sklepie pojawi się już parę osób, to kolejni Klienci widząc to mogą opuścić Twój podmiot stacjonarny… A przez to stracisz szansę być może na spory przychód. Jeśli masz ustawione regały z ciuchami po lewej i prawej stronie, to na środku powinno być odpowiednio dużo miejsca. Tak, by Klienci z lewej i prawej strony mogli swobodnie zmieścić się w czasie przeglądania rzeczy, które są przez Ciebie w danym momencie oferowane.
Jak powinien być ułożony asortyment?
Ta sprawa także ma spore znaczenie i nie powinna być traktowana po macoszemu. Kluczowe jest to, by meble w sklepie z odzieżą nie były zbyt duże. Jeśli Klient nie dosięgnie danego asortymentu, to może go to zniechęcić do przymierzenia i tym samym zakupów… Warto zatem o tym pamiętać. Sprzedawany asortyment powinien być także właściwie ułożony na konkretnych regałach. W tym aspekcie obowiązują pewne zasady. Np. buty są umieszczane na samym dole. Z kolei czapki, kapelusze itp. na górze. Jeśli zdecydujesz się na odwrotne umieszczenie, to musisz liczyć się z tym, że asortyment… nie będzie cieszył się aż tak sporym zainteresowaniem. Duże znaczenie ma tutaj psychika. Kapelusze nosimy na samej górze. Jeśli ktoś ulokuje je na dole (we własnym sklepie stacjonarnym), to będzie to nienaturalne dla Klientów. Dodatkowo warto umiejętnie segregować sprzedawane rzeczy. Czyli np. spodnie z jednego materiału powinny być ułożone obok siebie. Dobrze byłoby je także posegregować pod kątem następujących po sobie rozmiarów. To ułatwia życie kupującym. A przez to będą oni bardziej skłonni do kolejnych wizyt w przyszłości. Jeśli ubrania są na wieszakach, to pomiędzy nimi powinna być odpowiednia odległość. Aby można było bez żadnego problemu coś wziąć, a potem w razie czego przymierzyć i odstawić z powrotem. Czasami zaś rzeczy są ułożone w stosach na półkach. Co jest tutaj ważne? Wielkość stosów nie powinna przekraczać połowy wysokości półki.
O czym jeszcze warto pamiętać?
W sklepach z odzieżą bardzo istotne są przymierzalnie. Im ich więcej, tym lepiej. Zawsze warto tak projektować swoje sklepy, by ułatwiać życie Klientom. Dzięki temu masz większe szanse, że potem będą oni wracać, by wykonać kolejne zakupy w przyszłości. Przymierzalnie powinny gwarantować swobodę i bezpieczeństwo. Zadbaj także o dobrej jakości lustra, które zaprezentują całą sylwetkę. Sporo uwagi poświęca się witrynom i ladom. Są one zaś instalowane zazwyczaj w pobliżu ściany frontowej. Tam natomiast powinny znajdować się produkty z relatywnie drogiej kategorii cenowej. W końcu np. Klienci czekając w kolejce mogą jeszcze przy okazji rzucić okiem na dodatkowe rzeczy i akcesoria.