Ile zarabiają specjaliści SEO?

Ile zarabiają specjaliści SEO?

Ile zarabiają specjaliści SEO? Ekspert SEO to ktoś, kto zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych. Do zadań osoby na tym stanowisku należą głównie: tworzenie audytów, optymalizacja stron internetowych, pozyskiwanie linków zewnętrznych czy analiza rynku internetowego na podstawie słów kluczowych. Obowiązki pracowników mogą się różnić w zależności od konkretnej firmy i jej potrzeb.

W związku z tym wynagrodzenie specjalistów SEO jest również zróżnicowane. W większości przypadków lokalizator, bo tak brzmi polska nazwa stanowiska, pracuje w agencji na pełen etat. Mogą jednak pracować jako freelancer lub dla konkretnej firmy, która szuka lokalizatora, aby zwiększyć widoczność swojej firmowej strony internetowej. Ile pieniędzy naprawdę zarabiają eksperci SEO? Jak zostać lokalizatorem? Dowiedz się w tym artykule.

Ekspert SEO – Jakie cechy są potrzebne?

Podstawowe wymagania na stanowisko Specjalisty SEO to oczywiście umiejętność obsługi komputera oraz sprawne poruszanie się po sieci. Jakie powinien mieć kwalifikacje? Jakie umiejętności sprawdzają się w tej pracy? Kluczowym aspektem jest odporność na stres, zwłaszcza gdy podejmowane działania nie przynoszą pożądanych rezultatów. Ponadto ekspert SEO powinien mieć rozproszenia, które pozwolą mu skupić się na wielu zadaniach jednocześnie. W większości przypadków jeden lokalizator obsługuje wiele witryn. Oznacza to, że musi spędzać z każdym odpowiednią ilość czasu. Ważna jest również komunikacja. Wszelkie błędne informacje mogą negatywnie wpłynąć na pracę, jednocześnie pogarszając działanie systemów w Twoim zespole.

Ile zarabiają specjaliści SEO?
Ile zarabiają specjaliści SEO?

Poza tendencjami osobowościowymi czy cechami osobowości ważne są również umiejętności techniczne. Bez nich ta praca nie byłaby możliwa. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w raporcie Senuto. Badacze wzięli pod uwagę zdolności lokalizatorów, ich dochody, korzyści i obowiązki. W badaniu wzięły udział aż 322 osoby, które różniły się lokalizacją, doświadczeniem, stanowiskiem w firmie i innymi cechami. Jakie umiejętności uważasz za najbardziej przydatne w tej roli? Osoby biorące udział w badaniu wymieniły: Znajomość HTML, Google Analytics, SEO na stronie, Excel, User Experience (Basic), Link Building, Content Marketing i Google Tag Manager. Każdą z wymienionych pozycji można opanować zarówno na poziomie podstawowym, jak i zaawansowanym. Na początku swojej kariery wystarczy zrozumieć podstawowe zagadnienia wybranej koncepcji, jednak w miarę rozwoju i chęci doskonalenia należy poszerzać swoją wiedzę w tych dziedzinach i zwiększać swój poziom zaawansowania.

Jak zostać ekspertem SEO?

Oprócz tego, co może zarobić ekspert SEO, warto wiedzieć o kolejnym etapie jego kariery. Jak daleko trzeba się więc posunąć, by zdobyć tę pozycję? Oczywiście dróg jest wiele. Po pierwsze, możesz zacząć od pracy copywritera, czyli osoby, która tworzy treści wpływające na pozycjonowanie Twojej strony. Dlatego tekst powinien zawierać frazy kluczowe umieszczone w sposób naturalny dla użytkownika. W ten sposób możesz stopniowo poznawać świat SEO i oswajać się z tematem. Ale w tym przypadku moc pióra świetlnego przydaje się. W przeciwnym razie warto zainteresować się kursami lub szkoleniami SEO. Dostępne są online i stacjonarnie w różnych formatach. Po zrozumieniu teorii pola możesz ubiegać się o stanowiska na poziomie podstawowym. Świetnym rozwiązaniem jest również staż w instytucji, gdzie można zdobyć praktyczne doświadczenie. Z czasem możesz stać się dobrym ekspertem. Jak widać, ścieżek rozwoju jest co najmniej kilka. Najważniejsze, jak w każdej karierze, najważniejsza jest samodyscyplina i chęć rozwoju w terenie. Z taką motywacją, nie tylko do zarabiania pieniędzy, odniesiesz sukces.

Ile zarabiają specjaliści SEO?

Wiele osób zastanawia się, ile mogą zarobić lokalizatorzy. Czy ta branża jest naprawdę tak lukratywna, jak się wydaje? Warto zaznaczyć, że zarobki na tym stanowisku uzależnione są od stażu pracy i zakresu obowiązków specjalisty. Medianę szacuje się na ok. 6700 zł, a kwotę netto na ok. 4800 zł. Większość, bo 33,86% ankietowanych stwierdziło, że zarabia na tym stanowisku od 3 do 4 tys. zł. zł netto. Z drugiej strony było to tylko 12,6 proc. powyżej mediany. Taki odsetek osób, które wzięły udział w badaniu zadeklarował dochód powyżej 7 tys. zł netto. Warto również pamiętać, że wynagrodzenia specjalistów SEO są najwyższe w największych miastach w Polsce takich jak: Warszawa, Poznań, Kraków, Wrocław. Na wysokość odszkodowania wpływa również rodzaj wykonywanej pracy. Lokatorzy pracujący jako freelancerzy widzą największą różnicę w wynagrodzeniach. Ich dochody są często bardzo wysokie lub niskie. Wiele zależy też od tego, jak działają i ilu klientów są w stanie przyciągnąć. Dysproporcja może więc sięgać nawet kilku tysięcy złotych.

Co dalej z franczyzobiorcami? Previous post Co dalej z franczyzobiorcami?
Okna Next post Okna